Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A16n94t56o67n23i72n 31K68a32d49l28c12e21k 9752499131816

Vyse zminena V4 by se musela rozrust o jeste dva staty, aby fungovala. A to o Rakousko a Slovinsko. Neco jako moderni R-U, ale prosim nemyslete, ze se snazim znovuzrodit starou monarchii. Pouze stredoevropskou unii, ktera ma svou historickou spadovost. U Polska by to bylo trochu narocnejsi, sle naucili by se. Dale by musel odpadnout u nas porad zivy centralismus a nacionalismus, zavest lokalni spravy a zemske spravy, jako to bylo vlastne u nas zvykem do zalozeni prvni republiky, zavest opravdovy volny trh, zakon, individualismus, ne kolektivismus... Myslite, ze neco podobneho ma u nas sanci?

+1/0
7.9.2015 16:58
Foto

R54a96d19e23k 56P83o31l43i77c98k14ý 6171243151374

Tam je navíc podstatný problém, že Rakousko má podobný názor na migraci a nedovedu si představit jakou by k opuštění EU a vytvoření nějakého jiného spolku měli motivaci.

0/0
7.9.2015 17:09

A40n33t92o74n68i21n 89K59a48d27l85c71e79k 9282889721866

Na vcerejsim blogu muzete najit dobry clanekm

0/0
7.9.2015 17:17

A15n53t51o37n41i27n 59K21a34d34l44c72e26k 9602179431906

Prominte, nejak me dnes blbne mobil, tak jsem presedlal na PC:) 

Ve vcerejsim blogu, ktery se jmenoval "Kam kracis Rakousko" muzete najit trend politickych stran u nasich jiznich sousedu.  Ikdyz to muze momentalne vypadat jinak, budoucnost v Rakousku vypada, ze bude pod vedenim FPO, coz je konzervativne svobodna strana.  A ta nema nic spolecneho s naivni politikou Nemecka.  Kdyby se Rakousku a Vidni nabidla (zaslouzene) vedouci pozice teto unie, myslim, ze by bylo zajimave sledovat jejich nazory.:-)

0/0
7.9.2015 17:36

M70i86c82h74a44l 70K64o46n70o95p70a 8213515250883

Děkuji za zajímavý tip.

Je fakt, že by debata byla asi velmi zajímavá :-)

0/0
7.9.2015 18:14
Foto

R36a27d12e69k 63P98o97l15i43c63k43ý 6851543861324

Myslíte http://jadrny.blog.idnes.cz/c/475671/immer-wieder-osterreich-kam-kraci-rakousti-svobodni.html

I v článku se mluví o vítězství ve volbách s cca 30 %. Stávající vládní strany ,ale budou mít dohromady nepochybně více. Vítězství ve volbách neznamená vládnutí.

A hlavně nedává pro Rakousko žádný smysl spojit se s V4, nemělo by to pro ně žádný přínos.

0/0
7.9.2015 18:15

A65n77t38o88n56i11n 89K22a70d81l85c90e70k 9312879981826

Pokud by politika EU mela smerovat tam, kde smeruje dnes, tak by pro nas vsechny ve stredoevropskem prostoru bylo lepsi se poohlednout po necem jinem. I pro Rakusany by bylo lepsi se znovu spojit s vetsinou zemi byvaleho mocnarstvi,nez cekat na pad ze zapadu nebo vychodu.

+1/0
7.9.2015 18:27

M19i55c45h98a58l 47K79o90n72o81p48a 8213105830193

Jestli něco podobného u nás má šanci, upřímně řečeno, nevím. Hodně záleží na tom, CO všechno bychom proto museli udělat, JAK by to bylo náročné a KDY zhruba bychom mohli očekávat první výsledky.

0/0
7.9.2015 18:26

A59n48t39o92n82i61n 67K86a46d14l40c86e76k 9182369821546

Ono to uz u nas jednou fungovalo a dodnes to jde podobne ve Svycarsku a US.  Nic na tom neni, jenom se musi odbourat utopicke ideologie a zapojit realitu do praxe.

0/0
7.9.2015 18:32

M63i59c76h98a50l 32K17o40n58o96p83a 8293505110693

Přesně vystiženo - odbourat utopické ideologie a zapojit realitu do praxe.

0/0
7.9.2015 18:47
Foto

R97a76d41e32k 91P94o25l30i50c67k98ý 6931273591124

Pane Konopo nemyslím si, že bysme měli chtít hermeticky uzavřít hranice, ale přesně po tom spousta lidí volá.

To že je budeme monitorovat a toho kdo je překročí bez povolení zadržíme nijak nesníží počet migrantů u nás-co by to pomohlo v situaci kdy nefunguje deportace zadržených?

Vy říkáte, že bych měl doložit jak rychle by došlo ke zničení našich životů-nejde dokladovat něco co se nestalo.

Ostatně vy rovněž nedáváte důkazy o tom jak by to fungovalo v rámci V4.

Navíc je tam jsou další  problémy se kterým u V4 nepočítáte-to, že by to musely chtít ostatní země.

U takového Maďarska je to silně utopická zležitost-kdo by od nich přebíral migranty.

Pochybuji, že by s tím souhlasilo Polsko, už jen proto, že Poláků je v německu kolem 700 000-po Turcích je to největší počet z národnostních menšin (mimochodem předpokládám, že Čechů je tam nejméně 100 000). V okamžiku kdy by skončil volný pohyb osob v rámci EU a možnost pracovat bez povolení tak by se musela značná část Poláků, Čechů....vrátit.

Celá V4 pak i kdyby se dala do kupy nedosahuje ani počtem velikost jen Německa a ekonomicky jsou všechny země této skupiny závislé na zahraničních investorech a zejména na obchodu s EU, pokud u nás investují Číňané, korejci a další se zemí mimo EU tak jen díky výhodě bezcelního obchodu s EU.

Ne naše země je příliš malá na to aby se ekonomicky udržela sama, V4 je příliš ekonomicky slabá a příliš závislaá na obchodu s německem a spol. aby se mohla sama udržet.

A to co berete jako možnost co bysme mohli nabídnout už země jako Švýcarsko...dávno mají, ale k tomu mají silnou ekonomiku-nejsme schopni jim konkurovat.

0/−2
7.9.2015 13:00

M82i45c97h92a56l 49K16o20n18o25p31a 8613345630823

Děkuji za komentář, pane Polický.

K Vašim připomínkám:

Já nevím, jestli spousta lidí volá po uzavření hranic do takové míry, aby neprokouzla ani ta příslovečná myš, spíše o tom pochybuji. Chtějí se prostě cítit bezpečně a vidět, že stát má dění na hranicích do velké, nebo alespoň přijatelné, míry pod kontrolou. Ano, někdy a někde může být dokonce efektivnější investovat přímo do zábran než se zabývat tím, co se zadrženými - když nefunguje deportace.

Nikdo po Vás nechce, abyste jste dokladoval něco, co se nestalo. Ale když tvrdíte něco jako: "Stane se toto a toto ...", myslím, že by bylo dobré podat alespoň nějaký relevantní argument, důkaz, indicii, který by Vaše tvrzení podpořil.

Říkáte, že nepodávám důkazy, jak by to v rámci V4 fungovalo. Ale pozor: já nikde ve svém článku NATVRDO netvrdím, že by to NAJISTO fungovalo. Prostě jenom připouštím, že by to MOHLO fungovat, stejně tak jako to, že by to MOHLO krachnout, i přes veškeré úsilí.

Že je Poláků v Německu hodně, v tom s Váma souhlasím. S tím ukončením volného pohybu osob v rámci EU to nevidím tak jednoznačně - pochybuji, že by Německo mělo zájem na tom, aby od nich naráz odešlo spousta dobrých pracovníků, kteří mají zásadní vliv na hospodářský chod země. Záleželo by to na ekon. zájmech obou stran, ale je samozřejmě možné, že by to mohlo být ovlivněno i politicky - ryze politickým rozhodnutím.

Celá V4 je, co se týče počtu obyvatel srovnatelná s Francií, VB a Itálií, to rozhodně není málo. V celní politice se nevyznám, ale existují nějaké nepřekonatelné překážky, proč nerealizovat bezcelní obchod, pokud by to bylo pro obě strany výhodné, např. na základě nějakých bilaterálních smluv?

Částečně s Vámi souhlasím v tom, že některé země mohou slušným a schopným lidem nabídnout dobré podmínky. Ale za předpokladu pokračování nynějším trendů EU, myslíte si, že to bude trvat dlouho? Ano, jsou tady země mimo EU, např. USA, Austrálie. Jenže vypracovat se v těchto zemích není vůbec snadné, a navíc, mají trochu odlišnou kultur

0/0
7.9.2015 16:13

M67i94c12h70a88l 10K76o14n90o59p48a 8383365400503

pokračování z mého předchozího komentáře ...

Mají trochu kulturu, což každému nemusí vyhovovat (ale někomu třeba ano, lidi jsou různí)

Ještě k tomu Švýcarsku: podle mých informací to není zdaleka tak ok. Už i tam prý pociťují zvyšování kriminality imigrujících osob. Navíc, je to rozlohou velmi malá země s poměrně velkým počtem obyvatel (přes 8 mil.) a osobně mám pochybnosti o tom, že by byla schopna pojmout nějaký vyšší počet dalších lidí.

0/0
7.9.2015 16:26
Foto

R38a88d80e55k 24P48o30l57i54c29k90ý 6651323171694

Právě, že hlasů o totálním uzavření hranic včetně střílení těch kdo budou chtít projít se objevilo hodně.

Celý blog byl postaven na variantě, že by se opravdu na hranicích střílelo-opravdu si myslíte, že by potom měly okolní země zájem o spolupráci?

Jsem přesvědčen, že nikoliv.

K těm polákům, Čechům atd. -oni by je taky neposlali pryč všechny-jen ty, které by nahradili jiní migranti.

Bezcelní obchod lze realizovat na základě bilatelárních smluv-ale jen pokud chtějí obě strany a je to pro obě strany výhodné. proč by Německo a spol mělo nechat otevřený pracovní a obchodní trh se zeměmi bez EU?

Hlavně ale nezapomínejte, že v případě našeho odchodu z EU by zavládla značná nevraživost mezi námi a zbytkem EU-tak jako po každém rozchodu.

Jinak jsem psal, že v případě odchodu celé V4 by ten proces byl pomalejší, ale stejně nevyhnutelný-už jen proto, že důvodem proč u nás Investují různé Asijské země je bezcelní trh EU.

0/0
7.9.2015 17:06

M42i90c66h67a10l 13K90o56n69o12p15a 8403175430173

Pokud byste chtěl brát ty počty lidí ohledně názoru na ostrahu hranic trochu rigorózněji, potom byste pravděpodobně musel udělat přímo průzkum, což je nákladné a pro účely pouze této diskuze přehnané. Nicméně, myslím, že by mohla postačit nějaká solidnější internetová anketa, chcete-li ji udělat.

Co se vlastního střílení týče, je to širší otázka. Záleželo by na okolnostech - pokud by šlo třeba o život, je podle mne lepší být veden 2 než nesen 4. Ale je samozřejmě možné, že by se to dalo mediálně zneužít - jako ostatně všechno.

Německo je velmi průmyslová země a i zprávy potvrzují, že neustále shání kvalifikované technické pracovníky. Já si ovšem, upřímně řečeno, moc iluze o vysoké odbornosti právě příchozích imigrantů do Německa nedělám. Takže mám pochybnosti o tom, zda a kolik aktuálně pracujících Poláků by byli schopni nahradit.

Souhlasím s Vámi, že po našem případném odchodu z EU by byly politické špičky (teď se nebavím o "normálních lidech", tam může být mínění trochu jiné) poněkud rozčarované. Ale na druhou stranu, nikdo z nich není přece u kormidla věčně. Proč by právě toto nemohlo být impulsem ke změně v EU - v myšlení, polit. garnitury, kdy právě tu nevraživost by mohlo, alespoň částečně, nahradit pochopení? Jasně, jsou to jenom dohady a spekulace, ale stejně se mi jeví jako celkem pravděpodobné, že by v EU došlo minimálně k nějakém zamyšlení s předpokladem modifikace aktuální politiky.  

Co se obchodních vztahů týče, tam spolu nejsme v rozporu: pokud by to bylo pro obě strany výhodné a nějak to fungovalo, proč nepokračovat dál - za předpokladu modifikace nutných formálních náležitostí. Německo má ve východní Evropě dost velký výběr kvalifikované pracovní síly, který podle mne těžko nahradí nynější imigranti (ale třeba se mýlím), proto by podle mne bylo samo proti sobě, kdyby jim nějak ztěžovala život. Ale třeba máte pravdu Vy a Německo by po našem vystoupení utlo většinu fungujících věcí, i za cenu vlastních ztrát - i když, mě osobně se to zdá nepravděpodo

0/0
7.9.2015 18:10
Foto

R20a79d79e66k 85P42o80l78i48c43k47ý 6471573501974

Pane Konopo-podle mě je  potřeba hledat Evropské řešení-blog jsem psal jako reakci na množící se hlasy (zde v diskuzích) o tom, že by se měly zavřít hranice-nastínil jsem jak by to pokračovalo.

Ono nejde jen o politické špičky-i běžní Němci minimálně někteří poměrně nelibě nesou, že jejich země do značné míry sponzoruje EU a jiné země chtějí jen brát a ne podílet se na problémech.

A nemylte s zrovna Syrie byla země s úrovní vzdělání někde na úrovní chudých Evropských zemí.

Německo by muselo bezcelní zónu atd utnout. Už jen pro výstrahu ostatním. I pro Německo je EU ekonomicky výhodná, ale bez 10 milionů Čechů se obejdou a obejdou se i bez 60 mil lidí z V4.

0/0
7.9.2015 18:22

M43i53c95h30a26l 57K71o67n40o47p46a 8413205530193

Jak píšu v článku: vystoupení z EU je podle mne krajní možnost. Na druhou stranu, jak hledat nějaké efektivní evropské řešení, když její vůdci přistupují k problémům tak, jak přistupují, např. imigrace?

Já vím, že Němci nelibě nesou, že do značné míry sponzorují EU. Zase na druhou stranu, díky jejich imigrační politice čelí problémům nejen oni samotní, ale i podstatná část EU.

0/0
7.9.2015 18:43
Foto

R17a22d23e46k 18P20o85l64i30c37k60ý 6211273331614

Podle mého názoru přistupují k imigraci správně-jen málo tlačí na kvóty.

Ekonomicky imigrace není zásadní problém právě naopak. Ekonomika vyspělých zemí EU je na migrantech do značné míry závislá.

0/0
7.9.2015 18:54

M64i43c15h70a67l 60K44o86n26o59p48a 8223495290493

Víte, s ekonomickou migrací je to podobné, jako se vším ostatním: může pomoci, ale také může napáchat obrovské škody. Pokud by Němci zajistili, že jejich postoj k imigraci NIJAK NEPOŠKODÍ ostatní země, tak ok. Jenže toto samozřejmě již z principu fungování EU zajistit nelze, takže pokládám jejich postup vůči ostatním zemím EU (hlavně Maďarska) za bezohledný. Sami přitom po ostatních chtějí, aby řešili problémy, které defakto sami způsobili. Zajímavé.

Mimochodem, dnes paní Merkel mluvila o tomto:

- uprchlíci změní charakter a tvář Německa

- na pomoc uprchlíkům věnují přiští rok asi 160 mld eur

- musí se zapojit ostatní země

Jestli ti imigranti přinesou Německu nějaký prokazatelný ekonomický zisk, není vůbec jisté. Spíše mi německý postoj přijde trochu neprozíravý: již dnes probíhá masivní automatizace a v budoucnu se logicky přepokládá, že bude stále více profesí nahrazováno stroji, automaty, systémy. Co potom ale s těmi lidmi? Bude zavedena určitá forma nepodmíněného příjmu? Možná. Ale kde berou jistotu, že tento příjem bude stačit, resp. bude přijatelný? Nevyvolá to sociální pnutí a bouře? Co vlastně očekávat od lidí, kteří se vydávali za válečné uprchlíky, rozčilovali se kvůli tomu, že nechtějí zůstat v Maďarsku, a ten příchod do Německa si defakto vynutili? Že zůstanou v klidu?

Co se kvót týče, jsou pouze smutným pomníkem toho, co kdysi EU možná představovala - sdružení svobodných států, které si vzájemně pomáhají. Kdežto teď zde roste totalitní superstát s obrovským vnitřním pnutím (jak mezi obyvateli, tak mezi politickými špičkami).

Z logiky věci, co bude dlouhodoběji fungovat lépe? Společenství států, založené na svobodné vůli svých členů nebo totalita (kterou jsme tady již měli a která padla)? Co bude ekonomicky lépe prosperovat?

Mimochodem: JAK Vy si konkrétně představujete ideálního, resp. ucházejícího imigranta, který by měl dostat šanci v naší hypotetické unii Středoveropských států?

0/0
7.9.2015 21:24
Foto

R10a70d34e39k 35P34o33l20i41c86k57ý 6881753921644

1/Německo nezpůsobilo problém s uprchlíky.

2/ migranti nepoškodí ani ostatní země-např u nás jsou desítky tisíc volných míst, je u nás přes 400 000 cizinců...

3/ Ano logicky se musí zapokit i ostatní země do péče o uprchlíky-je to povinost se o ně postarat z hlediska mezinárodních zákonů

O tom jak vyřešit kdo by měl dostat šanci -to je na delší odpověď na podobné téma chystám blog-pravděpodobně vyjde ve středu nebo ve čtvrtek, možná v pátek-dle času

0/0
7.9.2015 22:14

M45i54c43h77a81l 12K36o48n85o57p72a 8343965850693

Vy ale máte výdrž :-)

Nevím, jestli má nyní smysl ještě dumat nad tím, KDO nebo CO bylo prvotní příčinou té Sýrie, jenom bych chtěl vidět náklady, resp. odhad nákladů, které mělo třeba Maďarsko s tím přesunem imigrantů. To asi nebyla levná záležitost. A pokud míří do Německa kvůli jejich imigrační politice, myslím, že by nebylo od věci, kdyby Německo alespoň částečně kompenzovalo náklady, když nechtějí měnit svou velice štědrou imigrační politiku:

http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Kuchar-ktery-vari-uprchlikum-Spina-neporadek-kradeze-Nejsou-zvykli-pracovat-To-byste-museli-videt-Maji-zlate-prsteny-mobily-niceho-si-nevazi-396441

Nyní migrant jako migrant. Správně poukazujete, že je u nás asi 400 000 migrantů, jenže většina z nich jsou Ukrajinci, Slováci a Vietnamci - dobře intregrovaní a kulturně kompatibilní. S těmi kulturně nekompatibilními zajisté problémy jsou, viz. např. odkazy v článku. Kde berete jistotu, že by např. většina imigrantů - Syřanů byla ochotna nastoupit do zaměstnání, které většina zdejších obyvatel dělat nechce?

Mezinárodní smlouvy a zákony neznám, ale připouštím, že něco v tom smyslu, že je třeba pomáhat SKUTEČNÝM uprchlíkům, existuje. Jestli je to přímo povinnost nebo ne, nevím. Pokud jsem válečný uprchlík, kde mi doma přímo hrozí ztráta života, tak jsem rád, že se dostanu do první země, která mi poskytne azyl. A že udělám maximum proto, abych byl pro tuto zemi přínosem. Ale co místo toho vidíme třeba v Maďarsku? Snahu mermomocí (i násilím) si vynutit přístup do Německa. Tak mám pochyby o tom, nakolik se jedná o válečné uprchlíky a nakolik o ekon. migranty - a na ty se žádná mezinárodní práva o poskytnutí pomoci nevztahují.

0/0
8.9.2015 10:08
Foto

R97a46d45e80k 36P89o86l86i97c37k40ý 6321733821194

Není nic divného, že váleční uprchlíci se snaží dostat tam kde je příjmou vstřícně, ne tam kde budou v nějakých uprchlických zařízeních dlouhodobě

0/0
8.9.2015 11:33

M71i68c93h60a24l 92K77o71n46o47p73a 8313485810613

Přesně tak. PROČ oni (imigranti) by byli v nějakých uprchlických táborech (jako jejich kolegové např. v Turecku), když jim Evropani umožňují si tu cestu do států EU s vyšším azylovým standardem prostě vynutit.

0/0
8.9.2015 12:34



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.